Sinir, Heyecan ve El Titremesi

Sinir, Heyecan ve El Titremesi

Ellerdeki titremeler heyecan ve stres kaynaklı olabileceği gibi başka bir hastalığın habercisi de olabilir. Son yıllarda toplumda çok sık görülen B12 vitamini eksikliği, folik asit eksikliği ve kansızlık da kişide halsizlik, devamlı uyku hali, ellerde titremeler ve seyrimelere neden olabilir. Bu durumun genel sebebi beslenme bozukluğu, yetersiz ya da sağlıksız beslenme, çok fazla çay ve kahve tüketmektir. Kişide kansızlığa neden olarak ellerde ve bacaklarda güçsüzlüğün oluşmasına sebep olur.

El Titremesi Neden Olur?

  • Psikolojik rahatsızlıklardan ötürü kişinin vücudunda oluşan bir sorun olabilir. Hastanın ellerinde istem dışı hareketler, titremeler olabilir. Uzman hekimin tedavi amacı ile genelde başladığı ilaçların etkisi ile bu titremelerin önüne geçilebilir. Özellikle çağımızda çok sık rastlanan panik atak hastalığında da kişi heyecanlanınca ya da korkunca, strese girince bu sorunla karşılaşır ve ilaç tedavisi uygulanır.
  • Belli bir yaştan sonra kişide oluşabilecek olan bazı hastalıkların göstergesi olabilir. Özellikle parkinson hastalarında ellerde titreme çok belirgindir. Kişi bir yerden sonra bardaktaki suyu dökerek içmeye başlayabilir. Fakat ilaç kullanımına dikkat eden ve tedaviye hekimi ile birlikte yardımcı olan bilinçli hastalarda el titremelerinin önüne geçilmektedir.
  • Bazen ellerde oluşan titremelerin sebebi sinir sıkışması ya da kaslardan kaynaklı bir hastalık olabilir. Bu nedenle mutlaka hekim incelemesi gerekir ve ancak onun gözetimi altında böyle durumun varlığı tespit edilir. Sebebi bulunduktan sonra yapılacak olan müdahale hastanın iyileşmesine yardımcı olacaktır.
  • Eldeki titremeler nedenine göre kalıcı ya da geçici olabilir. Özellikle kişinin bazı hastalıklarında oluşan el titremeleri (Guatr ve tiroit hastalıkları) geçici olmaktadır ve ilaç kullanımı ile kısa sürede geçirilebilir. Fakat kalıcı olan el titremelerinin olduğu hastalıklar da vardır ki bu hastalıklarda kişinin durumunu en iyi yapmak için sürekli kullanması gereken ilaçlar olabilir.
  • Başka hastalıkları olan hastaların kullandıkları ilaçların yan etkileri olarak da ellerde titremelere rastlanabilir. Ama bu durumda mutlaka hekimin bilgilendirilmesi gerekirse kullanılan ilaçta değişikliğe gidilmesi gerekir. (Özellikle astım ilaçları ve psikolojik rahatsızlıklarda kullanılan ilaçlarda yan etki olabilir.)
  • Ellerde titremeye neden olabilecek nörolojik hastalıklar arasında da multipl skleroz (MS), inme, travmatik beyin hasarları, omurilik kaynaklı hastalıklar yer alır.

Ellerde oluşan titremeler yatarken, ayakta eller aşağıya sallanırken ya da hareket halinde, ‘para sayma hareketi’ yaparken titriyor olabilir. Bu gibi pek çok pozisyon daha vardır. El titremesinin sebebi hangi pozisyonda olduğuna ve ne kadar sıklıkla olduğuna, olurken bir ağrı oluşturup oluşturmadığına göre değişir. Hekimin tedavisi de o yönde olacaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ